Nik Aziz : "DAP Boleh Guna Kalimah Allah Untuk Berpolitik"


Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap berpegang kepada kenyataannya bahawa pemimpin parti politik bukan Islam, termasuk DAP boleh menggunakan kalimah Allah demi kepentingan politik mereka.
Menteri Besar Kelantan itu berkata walaupun kenyataannya itu bercanggah dengan kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din yang tidak mahu DAP menggunakan kalimah Allah dalam kempen parti politiknya, namun beliau tetap berpendirian ia dibolehkan dalam Islam.
"Itu kata (jawapan) dia (Datuk Haron)... tapi saya kata boleh. Biarlah dia (Datuk Haron) bersedia menerima jawapan balas. Itu jawapan dia, jawapan saya kata boleh," katanya kepada pemberita ketika ditanya mengenai kenyataan Haron supaya DAP menarik balik penggunaan kalimah Allah dalam kempen politiknya.
GHOSTWRITER
Nik Aziz semakin memesong akidah umat Islam di Malaysia. Sebagai ularMAK!! yang disegani penyokong PAS, inilah dia yang dikatakan mempergunakan nama Islam sebagai tiket untuk berpolitik. Bagi yang bodoh saja aku rasa tak dapat untuk menafsirkan kenyataan ini.....

Post a Comment