PAS : "DAP Boleh Guna Kalimah Allah Untuk Berpolitik" Apakah Kesannya?

Semata-mata demi mengaut undi kaum Tiong Hua.. Nik Aziz,Khalid Samad dan Hadi Awang telah menggadaikan kemaslahatan generasi ummat Islam...Saya menyokong Hujah Konkrit Yang Mulia Dr. Haron Din yang jelas mengatakan pihak yang menyokong penggunaan Kalimah Allah selain Islam ini boleh jatuh kufur berdasarkan maslahah ummat pada zaman ini...

Hadi Awang dalam Ceramah Grand Finale...

"BN yang menghalang kebebasan pihak Kristian daripada menggunakan nama Allah di penerbitan Herald Tribune dan juga di gereja-gereja seluruh negara.

Hadi menjelaskan bahawa, Pas tak pernah melarang pihak gereja menggunakan kalimah Allah dan Pas sedia berkerjasama dengan semua agama bagi menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Sentimen agama yang dimainkan oleh Hj Hadi ini disambut dengan sorakan kegembiraan masyarakat cina Sibu di ceramah tersebut yang hampir keseluruhannya beragama Kristian."

Kata Nik Aziz walaupun kenyataannya itu bercanggah dengan kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Haron Din yang tidak mahu DAP menggunakan kalimah Allah dalam kempen parti politiknya, namun beliau tetap berpendirian ia dibolehkan dalam Islam.
"Itu kata (jawapan) dia (Datuk Haron)... tapi saya kata boleh. Biarlah dia (Datuk Haron) bersedia menerima jawapan balas. Itu jawapan dia, jawapan saya kata boleh,"
KESAN PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH DI INDONESIA
GHOSTWRITER
Janganlah kita kerana untuk mendapatkan kuasa mentadbir di dunia, nama Allah kita mempermainkan. Kerana tempat kita di dunia ini sementara. Kita akan kembali kepadaNya juga yang kekal abadi. Jika ini diteruskan juga, aku percaya, dunia kini semakin dekat dengan kehancuran yakni hari Kiamat. Bila ulama' mula memesongkan akidah umat Islam.... Inilah destinasi yang dituju.....

Post a Comment