Apabila Pengetua Melayu dikata 'rasis' dan tubuhkan pasukan khas : Apabila bangsa lain takde pula!!!

Apabila seorang pengetua melayu menyampaikan yang dikatakan rasis, tak cukup cina dan india membalunnya, melayu pun turut sama balun. Tidak cukup dengan membalun, maka ditubuhkan lagi pula satu pasukan khas untuk menyiasat perkara tersebut.

Tetapi bila bangsa lain rasis, tiada siapa yang berani berkokok atau tubuhkan pasukan khas. Anak sendiri dihidangkan air dalam gelas retak, anak orang dihidangkan dengan gelas emas dan siap berlapik lagi.

Nasir Safar sampai terpaksa letak jawatan kerana dikatakan rasis dan Ahmad Ismail pula digantung jawatan. Begitu juga dengan geng kepala lembu. Cepat dan tangkas tindakan diambil.

Cuba tunjukkan kepada kita mana dia undang-undang yang mengatakan membawa kepala lembu adalah satu kesalahan. Kenapa peniaga-peniaga daging lembu di pasar tidak dikenakan tindakan ? Setiap hari mereka bawa kepala lembu, bukan setakat bawa sahaja, malah mereka membelah-belah kepala lembu tersebut untuk mengeluarkan otaknya, bagi dimakan oleh manusia. Kenapa tidak tangkap dan dakwa mereka ?

Saya berharap kerajaan akan menubuhkan satu pasukan khas untuk menyiasat ucapan rasis yang disampaikan oleh Dr.Ramasamy seperti mana yang saya catitkan dan bold dibawah.

Pada rabu lepas (19.8.10) berlangsung satu majlis meraikan penganugerahan gelaran Datuk kepada dua orang pendaki Gunung Everest iaitu M.Magendran dan N.Mohanadas. Mereka telah mendapat gelaran Datuk daripada TYT Pulau Pinang.

Majlis berlangsung di Dewan Hamzah Klang dan dianjurkan oleh DAP Selangor. Antara yang pemimpin DAP yang datang ialah, lgekk (lim guang eng kon*t kecil) , dr.ramasamy (timb km 2 p.pinang), charles santiago (mp klang), ronnie liu (bapa mafia selangor) dan m.manoharan (adun kota alam shah).

Seperti biasa, dalam majlis apa sekali pun , BN dan Umno akan tetap menjadi sasaran mereka dan maki hamun mereka. 
Program malam tersebut memang rasis gila. Api perkauman dinyalakan cukup-cukup. Seandailah majlis tersebut dianjurkan oleh Umno atau Perkasa saya rasa tidak cukup tanah mereka kerjakan.
Paria bangsat

Dr.ramasamy dalam ucapannya berkata kejayaan dua pendaki Gunung Everest tersebut membanggakan masyarakat india. Katanya, perkara ini tidak diiktiraf oleh BN kerana BN mengamalkan
 pemerintahan mengikut perkauman dan sedaya upaya cuba menindas masyarakat india dan cuba menghapuskannya secara perlahan-lahan.

Katanya lagi Tun Dr.M bersikap tidak adil kerana tidak memberi pengiktirafan sedangkan kerajaan P.Pinang boleh beri gelaran Datuk. Beliau juga meminta ronnie liu dan charles santiago memberi tanah di Selangor kepada dua pendaki tersebut.

Selepas itu giliran lim kon*t kecil pula berucap. Katanya Kerajaan P.Pinang tidak memandang warna kulit dan bangsa dalam memberi pengiktirafan. Katanya lagi Kerajaan P.Pinang berjiwa rakyat dan mengamalkan tiga perkara iaitu, mendengar suara rakyat, berkhidmat kepada rakyat dan memberi harapan kepada rakyat tetapi Kerajaan BN sesuka hati menafikan hak rakyat dan menaikan harga barang.

Kepala otak hanglah wahai lidah biawak. Nak kelentong di PP sudah tak laku, datang kelentong di Selangor pula.

Kg india di Buah Pala, apa cerita ?
Kg melayu di Pokok Asam, apa cerita ?
Kg melayu di Kg Binjai, apa cerita ?
Gerai melayu di Batu Feringghi, apa cerita ?
Gerai melayu di Hammerbay, apa cerita ?
Bazar Ramadhan di Komtar, apa cerita ?

Itu yang saya tahu, banyak lagi yang saya tidak tahu kerana saya tidak menetap disana, mungkin rakan-rakan dari PP boleh tolong senaraikan lagi.

Cina kon*t kecil seekor ini, kalau bercakap memang mulut manis, tapi perangai lahanat sama dengan komunis. Tak usahlah orang melayu nak percaya pada mulut manis anak babi seekor ini.

Sebelum kau orang bagi gelaran Datuk kepada dua orang tersebut, sudah beratus bangsa lain selain dari melayu yang dapat gelaran Datuk.

Lee Chong Wei, bangsa apa ?
Nicole David, bangsa apa ?
Dr M Jegathesan,bangsa apa ?
Darshan Singh, bangsa apa ?

Kalau nak bagi pingat, bagilah . Tidak perlulah benda itu pun nak dipolitikkan dan nak dijadikan bahan perkauman. Kalau benar bangsa melayu nak menindas bangsa lain, jangan haraplah Raja-Raja Melayu atau TYT nak beri pingat atau apa-apa gelaran kepada bangsa lain.

Jangan ingat kuasa bagi pingat itu kuasa kamu semua. Kerajaan negeri hanya boleh mencadangkan sahaja, keputusan untuk memberi atau tidak adalah kuasa Raja-Raja atau TYT.

Post a Comment