Cina lebih Racist dari Melayu!!!

The Unspinners

Anda yang mengikuti retreat PKR dan PAS pasti hairan. Kalau mereka perakui undi Melayu itu perlu bagi mereka, kenapa pula taktik menghina Melayu terus dilakukan. Perkara ini bukan baru. Boleh diungkit dari Merdeka atau semasa Lee Kuan Yew dalam Malaysia lagi.

Sejarah nak diputarbelit

Penulisan Michael Chick pun sudah lama iatu sebelum PRU12. Asal usul dirancang Lee Kuan Yew dari ucapan di parlimen pada tahun 1965 lagi. Hari ini macam lagi dongeng tokok tambah mereka sampai katanya Tanah Melayu ini Tanah Cina.

Serangan penghinaan siber tersusun

Peristiwa Namewee menghina lagu Negara Ku berlaku sebelum PRU12. Namewee masih lagi dengan mulut haram jadahnya. Klik imej untuk baca berita berikut.


Ada cybertrooper yang dibiayai Singapura sudah bertahun2 beroperasi mengeluarkan kata nesta terhadap orang Melayu dan Islam di ruang komen Malaysia Today. Dulu boleh dimasuk dan lawan, kini MT di kawal dari Singapura. Komentar akan ditapis dahulu. Sebarang komen yang tidak digemari dibuang.

Komentar Singapura sama tapi membawa nama2 cooloc, winner, reek, memasuki blog2 Melayu untuk menyebarkan komen rasis yang sama bertahun2. Komen sama itu boleh dijumpai terkini di blog Husin Lempoyang sini.

Bahasa mereka ... Ya Rabbi punya sopan, penuh pembohongan, putarbelit, penghinaan, maki hamun, bahasa sgt kesat, ... yang jelas tidak mencerminkan tamadun China yang sudah 2,000 tahun. 

Bahasa Melayu diturun taraf

Sin Chew Daily bertarikh Ogos 23hb, 2010, melaporkan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr Ramasamy mencadangkan bahasa Cina dan Tamil sebagai bahasa rasmi Jika Pakatan Rakyat memerintah kerajaan pusat. Mana cerita bahasa orang Asli dan Bumi Sabah/Sarawak?

Dia berjanji akan berusaha membantu golongan miskin berbangsa India untuk menyelesaikan masalah seperti SJK(T), tanah perkuburan dan peluang pekerjaan semasa merasmikan pejabat baru Persatuan Pembangunan Kaum India di Nibong Tebal.

Kg Buah Pala, Rumah Hijau, dll apa cerita? Kata samarata semua bangsa, tapi kenapa masih cerita India2 lagi?
Tolak Guru Melayu di Sekolah Cina

Terbaru, Dong Jiao Zhong tidak mahu langsung guru2 Melayu berada di Sekolah Cina untuk mengajar bahasa Melayu. Klik pada imej keratan akhbar berikut.


Sudahlah tentang bahasa Melayu sebagai bahasa penghantar tak mahu tapi terima sebagai mata pelajaran untuk dapat duit gomen. 

Kemudian mahu sukatan lebih rendah dan masa lebih kurang untuk BM. Maknya kualiti BM standard penjual VCD haram. Sekarang tak mahu diajar BM dengan baik oleh guru Melayu. Akhir sekali nanti tak mahu langsung BM.

Pengetua Hajah Siti difitnah

Ini hanya mencari alasan dari peristiwa Pengetua Hajah Siti. Sebenarnya tiada disebut guru itu seperti dituduh. Yang disebut seperti analogi berikut:
"SAYA BAWA KERETA PROTON SAGA. AH CHONG & MUTHU MENUMPANG DALAM KERETA SAYA. KAMI SAMA-SAMA MENUJU KE SATU DESTINASI.TETAPI ITU TIDAK MENJADIKAN AH CHONG & MUTHU MEMILIKI KERETA PROTON SAGA TERSEBUT KERANA SAYA TETAP PEMANDU".
Menurut blog Keris Putra, seorang guru bernama Maneswaran, yang tidak puas hati dengan Puan Hajah telah menghasut seorang pelajar tingkatan 6 bernama Asrivani - bapanya peguam Hindraf - membuat laporan polis dengan menokok ayat-ayat "Cina & India penumpang boleh balik ke negara asal", "India memakai kalung seperti anjing", dsb yang turut di tambah-tambah lagi oleh DAP, PKR, MCA & MIC dan Khairy.

Baca detail di blog Keris Putra sini.

Pihak berkuasa serba salah?

Adakah ini permainan psyop yang mahu pihak berkuasa bertindak dan kemudian dituduh kejam, zalim dan mencabul hak asasi manusia? Baca sekali lagi pasal psyop musuh sini.

Perkasa pun kecewa tiada tindakan terhadap laporan2 polis berkenaan Namewee, Helen Ang, Chua Soi Lek, dan macam2 lagi laporan yang tidak henti diketengahkan untuk perhatian pihak berkuasa dan berwajib.

Dua kes kepala babi dibuang dalam masjid, apa jadi?

Reaksi begitu cepat apabila melibatkan Dato Ahmad Ismail, Dato Nasir Safar dan Pengetua Siti Inshah Mansor. kepala lembu cepat didakwa dan cepat didenda.

Budak Melayu bakar gereja cepat bicara, cepat penjara. Bukan Melayu simbah cat ke surau hanya "impulsive act."

Karpal Singh hina raja, buang kes.

Dalam Parpukari dan Perkasa sini, Menteri Perpaduan Koh Tsu Koon boleh biar saja ....

Post a Comment