LIVE frm GALAS : ZALIMNYA PAS,BUKAN SETAKAT TANAH KEBUN DIRAMPAS, TANAH KUBUR JUGA DIKEBAS!!

Permandangan perumahan orang asli Pos Brooke berlatar belakangkan kerakusan PAS, kononnya inilah dia "Ladang Rakyat'

Apabila DUN Galas diterajui Pas sejak 2 tahun lepas , nasib orang asli tempatan bukan sahaja tidak berubah, bahkan musibahnya bertambah-tambah.
Masa depan anak-anak orang asli ditangan zionis PAS

Dalam tinjauan ke Pos Brooke hari ini,kira-kira 40 keluarga tempatan ibarat ‘melukut di tepi gantang’ apabila langsung tidak dipedulikan parti yang mendakwa Pas Untuk Semua.

Usah bicara tentang pembangunan tanah seperti ladang rakyat yang digembar-gemburkan Pas sebagai petanda kemajuan, soal keperluan asasi orang asli ini sendiri tidak terbela.
Amran Anjang

Menurut Amran anak Anjang,penduduk di Pos Brooke langsung tidak dipedulikan Pas walaupun mereka pernah mengemukakan pelbagai permohonan kepada Kerajaan Negeri berkenaan kepentingan orang asli di sini.

Alasannya yang diberi mudah, PAS MENDAKWA MEREKA TIDAK MENANG DI ATAS UNDI ORANG ASLI DAN ORANG ASLI TIDAK PENTING DAN TIDAK DIPEDULIKAN LANGSUNG OLEH PAS KELANTAN.

Alangkah kejamnya Pas Kelantan,mereka sendiri menafikan hak orang asli semata-mata kerana Pas kalah di kesemua kawasan orang asli pada 2008.

Lebih mengejutkan, Amran juga mendedahkan Kerajaan Pas Kelantan turut merampas tanah pertanian mereka tanpa memberi pampasan yang sewajarnya. Habis ditebang pokok buah-buahan yang selama ini menjadi hasil pendapatan harian mereka. Dan kini tiada apa lagi yang tinggal untuk mereka nikmati seperti sebelumnya.

Sudah lah dirampas tanah pertanian, Kerajaan Negeri menerusi syarikat Cina yang dilantik turut merobohkan tanah perkuburan penduduk tempatan meskipun dibantah keras.

Apa dah jadi dengan Pas? Sampai tanah kubur orang asli turut dirampas!! Lani, bila nak mengundi, dengan muka tak malu berjabat tangan mengemis undi!!! Kejam Sungguh Kejam!!!!

Jika berlaku kematian, agak-agaknya di mana tanah untuk penduduk pribumi ini hendak dikebumikan? Kepada pemimpin Pas mana yang mereka nak mengadu lagi jika tanah kuburkan sanggup dikebas? Atau sememangnya orang asli tidak langsung dipedulikan Pas?!! 

Wan Hasyim


Menurut seorang lagi penduduk tempatan,Wan Anak Hasyim berkata rata-rata anak muda di sini terpaksa bekerja di luar kerana mereka tidak diberi peluang untuk bekerja di ladang yang dibangunkan atas tanah mereka sendiri.

 Jika ditawarkan bekerja sekalipun pun, gaji yang mereka terima sekitar RM20-25 sehari!! Berbaloi dan setimpal kah orang asli di sini membanting tulang seharian dengan gaji secupak itu?!! Hina sangatkah martabat mereka di sisi Pemimpin Pas.

Agak-agak apakah Pemimpin Pas berkenaan kesengsaraan mereka di sini?!! Pedulikah mereka pada Orang Asli sedangkan ada segelintir  pemimpin Pas negeri hidup kaya raya tarah hasil peribumi!!!Mana perginya soal pertimbangan dosa dan pahala?!!

Dengan pendedahan ini, cukuplah sudah bukti kenapa pengundi galas harus tolak Pas!! Jangan biarkan lagi kezaliman ini berterusan!!! 

SATU UNDI UNTUK PAS IBARAT BERSEKONGKOL MELENYAPKAN NILAI HIDUP ORANG ASLI DIBUMI BERTUAH INI!!!

Kalo Ambo, Ambo Tok Sey!!!!
“DULU BAGI KO PAS, LA NI BN PULOK!!!"

6 comments:

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

INILAH PARTI ANAK HARAM JADAH !!!

Gelombang Wangsa Maju said...

minta keizinan tuan punya blog untuk di linkkan ke blog kami. terima kasih!

Anonymous said...

Parti ni mengkaya gologan cina jee...menindas peribumi...maklumlah...tembolok pun nak diisi..yg mereka tahu kenyataan syok sendiri..tak lama lg ekonomi kelantan di kawal oleh cina2x DAP...yg dah melarat bawah Pas akan terus melarat...ingat bwh BN jee cina kaya bawah Pas lagi teruk...melayu/peribumi melarat...

Anonymous said...

PASti BEE END!!!

Anonymous said...

HIDUP BN!!!!

Kyle said...

kalau ade orang pas dorang kata ini fitnah. dah xde alibi. ngehehe

Post a Comment