LEBAI PAS baca DOA dalam Konvensyen DAP tapi JANGAN sebut 'Negara Islam' dan 'Hudud' dah!!



Konvensyen DAP Pulau Pinang 2010 yang berakhir semalam menempa sejarah tersendiri apabila parti PAS dah mula heboh kononnya DAP dah mula terima Islam 100% setelah  bacaan doa mula  berkumandang buat pertama kalinya dalam sejarah Gunnies world of record sebuah persidangan parti yang berusia 44 tahun itu di Pulau Pinang.

Dengan bacaan doa itu kini PAS mendabik dada mengatakan DAP sudah menerima negara Islam dan hudud selama ini yang ditolak oleh Karpal Singh dan Lim Kit Siang. Doa itu selama lebih kurang empat minit itu dipimpinkan oleh Yang Dipertua PAS Tanjung, Yaacob Omar yang turut menegaskan bahawa beliau gelak sampai ke telinga sekaligus tarbiah PAS selama ini cukup menjadi


Dalam ucapan ringkasnya sebelum membaca doa tersebut, Yaacob berkata, tidak menjadi satu kesalahan untuk mana-mana pihak untuk membaca doa dalam majlis yang kebanyakannya dihadiri oleh bukan Islam kerana ajaran Islam itu membawa kebaikan kepada semua yang mengamalkannya, memang la tidak salah siapa kata salah PAS buat semua tak salah, Kesalahan buat tafsiran alquran sendiri pun tak salah.

Yaacob kata lagi puluhan ahli DAP  yang hadir di konvensyen sehari itu menadah tangan mengaminkan doa berkenaan di samping beberapa ahli PAS Pulau Pinang yang turut hadir sebagai tanda sokongan atas perjuangan bersama dalam Pakatan Rakyat.

Bacaan doa bagi memohon kesejahteraan para peserta persidangan tersebut selain meminta pertolongan dan rahmat Allah Taala agar memberkati majlis dan perjuangan parti DAP adalah sesuatu yang asing bagi mana-mana DAP sebelum ini.

Kini PAS boleh mendabik dada kepada orang Melayu yang selalu berhati-hati terhadap kaum kafir jenis cauvinis DAP kerana dengan bacaan doa itu maka DAP sudah terima Islam la hendaknya


Kalau DAP sudah terima Islam kenapa isu negara islam dan hukum hudud hilang terus dari kamus PAS. Dulu mulut celupar PAS selalu mengatakan umno parti menolak Islam, kini kenapa sepi dan membisu kan DAP sudah terima Islam. Dalam konvensyen PR nanti pun isu Islam akan disenyapkan bagi menjaga hati DAP
pengundisetiasungairapat

Dua hari lepas....
Negara Islam bukan lagi perjuangan utama PAS dan pimpinan pusat memberi amaran semua ahli dan pemimpin parti supaya tidak sebut la ayat " negara Islam " dalam Pakatan . Arahan ini dikeluarkan oleh S/U Agung PAS Mustafa Ali kepada pemimpin PAS menjelang Konvensyen Pakatan Rakyat yang akan diadakan di Dewan Millenium Kepala Batas, Pulau Pinang minggu hadapan .

Sebaliknya mereka hanya akan bincangkan kertas kerja Pakatan Rakyat sahaja dalam konvesnyen berkenaan . Malah isu mengenai jawatan Timbalan Perdana Menteri bukan Melayu yang dijanjikan oleh Anwar kepada Kit Siang pun PAS tak berani ulas sehingga hari ini.

Memang PAS ini parti barua dan kuda tungangan kepada PKR dan Big Brother DAP . Mereka jadi takut untuk bercakap mengenai hak mereka dalam Pakatan sehingga terpaksa ikut DAP dan PKR . 

Nampaknya perjuangan PAS hendak menubuhkan negara Islam yang diwarisi oleh pemimpin2 PAS terdahulu hanya tinggal dalam kertas sahaja lah serta arkib mereka dalam Harakah . Prinsip perjuangan sebenar parti PAS kini tidak diikuti oleh pimpinan hari ini dek kerana hendak tidur sebantal dengan parti dulu pernah menentang negara Islam , DAP serta parti liberal PKR bagi menawan Putrajaya .
sejarahmelayu

GHOSTWRITER
Politik dan Islam. PAS sanggup buang hudud, agenda Negara Islamnya dan doakan kesejahteraan DAP. Apa semua ini?

Post a Comment