Wali Selipar mahu orang yang fitnahnya menyanyikan lagu "MAAFKAN KAMI"



Aduhai..Kata ulama yang disegani. Tinggi ilmu agamanya, belajar dari pondok sampai ke India, namun nak maafkan orang cukup susah. Nah baca ungkapan mulianya seorang insan bergelar UlarMAK PAS yang agong. 
Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu mereka yang menyebarkan berita memfitnah kononnya beliau meninggal dunia agar memohon maaf dengannya.
"Saya tidak akan ampun dan akan menanggung dosa di akhirat kelak selagi dia tidak minta maaf dengan saya," kata Mursyidul Am PAS itu kepada pemberita ketika ditemui selepas mesyuarat mengenai bekalan air di kediaman rasminya di JKR 10, di Kota Bharu hari ini.
Sebelum ini, berita mengenai kesihatan Nik Abdul Aziz, 79, heboh diperkatakan malah dikatakan telah meninggal dunia malam tadi.
Menteri besar itu minggu lalu menerima rawatan di Wad Eksekutif Hospital Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kerana sakit pinggang.
Ketika ditanya sama ada beliau masih mampu mentadbir Kelantan, Nik Abdul Aziz berkata beliau masih mampu berbuat demikian kerana tugas mentadbir negeri bukan dengan tenaga zahir tetapi dengan otak dan mengaku otaknya masih berfungsi dengan baik.
Beliau juga menyifatkan spekulasi mengenai kesihatan seseorang pemimpin terutama pemimpin politik adalah perkara biasa.                  sumber bernama
 Sedangkan Nabi AMPUKAN umatnya, apatah lagi kita. Manusia biasa yang hanya tinggal sementara di dunia ini. Bukan boleh jadi Menteri Besar Kelantan selama-lamanya. Sampai masa kita juga akan dijemput mengadap Illahi jua. Jesteru apalah salah jika kita saling memaafi. Mungkin insan yang mengatakan TGNA meninggal itu dah lama nak jadi Menteri Besar Kelantan menggantikan TGNA tapi hakikatnya berita yang disampaikan itu betul.


Cuma nama mangsa yang meninggal itu sama dengan TGNA. Nik Abdul Aziz Nik Mat, 27 dari bandar baru Bangi. Nah baca berita di sini.


Takkan nak suruh orang yang mengatakan TGNA meninggal tu nyanyikan lagu maafkan kami macam filem lagenda P.Ramlee. Hehehe.. Nah.. aku muatkan video dari youtube berserta liriknya liriknya. Jom Nyanyi sama-sama. Hehehe



Penyanyi: P.Ramlee
Tajuk Lirik Lagu: Maafkan Kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Wahai cik adik jangan merajuk
Maafkan kami si Bujang Lapuk
Jikalau salah tolonglah tunjuk
Kamilah rela hai kena ketuk Nandung-nandung dayang senandung Wahai saudari maafkan kami
Korus:
Maafkan kami
Maafkan kami 2x
Maafkan kami
Kalau Cik Adik tak mahu maafkan
Kami nak tinggal Tanjung Rambutan
Wahai Cik Adik tidakkah kasihan
Kami nak mati berderai badan Nandung-nandung dayang senandung Wahai saudari maafkan kami
[ Maafkan Kami lyric found on www.lirik.my ]
Korus:
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Wahai cik adik jangan marah sangat Sedangkan Nabi ampunkan umat
Kalau Cik Adik mukanya kelat
Kelubang jendela kami nak lompat Nandung nandung dayang senandung
Wahai saudari maafkan kami
Korus:
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami
Maafkan kami ......
EH BERAPA BANYAK MAAF DAH??? SAMPAI TGNA MAAFKAN DAAAA

Post a Comment