Ekonomi Selangor Subur dapat 500 jer : Ekonomi Najib Defisit dapat setengah bulan gaji?

Kerajaan BN bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini semalam.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

"Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini," kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.

Dan Khamis lepas Khalid Umum :

Ulang suara 54 ke bawah je, tew pun RM500 jer. Apa guna tadbir negeri maju tapi sekadar RM500? Kata ada Punasihat Ekonomi yang bijak sana. Kata Kerajaan Rakyat. Keuntungan negeri nak bagi kat rakyat, tapi...untung RM500 jer ke? Pelik bin ajaib betul. Kerajaan Nik Ajis dan Brother Lim tak umum plak... Takkan rugi kot.. Ke rasuah banyak..

Apapun syukurla pada yang menerima. Jangan jadi kacang lupakan kulit pula. Kerajaan BN dah bagi ambilla. Jangan kata ini semua gula-gula politik pula. Bagi aku golongan blogger jalanan ni, walaupun takde kena mengena dengan bonus ni, tetap bersyukur kerana dengan adanya bonus kakitangan awam, perniagaan aku bolehla maju. Ramai orang shoping raya ni...heehe... Kira putaran ekonomi yang sihatla.. Korang dapat, bagi kat aku..hehehe..

GHOSTWRITER : "Aku dengar-dengar angin bertiup kencang ada lagi setengah bulan bonus kakitangan awam hujung tahun ni. Bestla korang.... Jangan lupa shoping bebanyak yer..hahaha"

Post a Comment