Video DAP Sokong Peniaga Cina Naik Harga!! Mantap!! Sentap!!

DAP mahu pihak berkuasa menyiasat dalang satu video di YouTube.com yang mendakwa parti itu mahu peniaga-peniaga Cina menaikkan harga barang dan mencetuskan kemarahan ke atas pentadbiran Barisan Nasional (BN).   

Klip video lapan minit dengan tajuk “Sembang Rakyat - Kedai 1 Malaysia” itu dilihat satu usaha untuk mendakwa ia sebahagian daripada konspirasi DAP memancing sokongan pengundi menjelang pilihan raya umum.

“Ini tindakan penggunaan Internet yang sangat tidak bertanggungjawab dan perlu disiasat oleh pihak berkuasa dengan mendalam.

“Sudah pasti ia bermotifkan politik dan sesuatu yang mudah untuk mengesyaki siapa di belakangnya,” kata Penasihat DAP Lim Kit Siang.

sumber Malaysian Insider.



Video dengan kualiti baik punya dan tentunya Mantap!! Sentap!! yang diuploadkan ke Youtube ni tentunya membuatkan puak DAP tak senang duduk. Terasa ker? Takkan terasa? Dah buat tak ngaku plak.

Cadangan Nak siasat oleh Bro Lim tew aku cadangkan kedua-dua pihak. Baru adil. Siasat orang yang upload jer buat apa? Siasat sama dakwaan video itu betul tak. Betul ke cina semua sepakat hasil hasutan DAP untuk menaikan harga barang?

Umum tahu bahawa Cina kebanyakkan tauke besar dalam arena perniagaan, maka kemungkinan besar dakwaan video Youtube itu betul.

Jangan kita jadi bacul. Takut pada minoriti yang cuba merubah perlembagaan dan persetujuan kita semasa memperolehi kemerderkaan.

Siasat! Siasat kandungan video dan dakwaan sama. Jika benar DAP terlibat, hadapkan kemuka keadilan. Paling mudah lucutkan kewarganegaan mereka. Sudah diberi kerakyatan dengan mudah, ada hati nak pimpin negara dengan memecah belahkan bumiputera terutama melayu.

Yang aku nampak modusoperandinya mudah. Nak pecah belahkan Melayu, jadikan PAS boneka dan naikkan kemarahan rakyat terutama melayu dengan kenaikan harga barang. Konfrem DAP boleh naik pimpin negara.

GHOSTWRITER : "Desak siasatan ke atas kandungan dan dakwaan video!!"

Post a Comment