"Hadi Awang Sebagai PM Sehari Sebelum Dia MATI?" #HusamJanapari #TikamBelakangAnwar


Husam dah mula tikam belakang Anwar?

"Satu hari, saya katakan pada diri saya, aku nak tengok Ustaz Hadi jadi Perdana Menteri Malaysia. Satu hari... (tegas Husam). Sebelum dia mati. 

Kalau kita katakan Presiden kita adalah pemimpin yang baik, tetapi kita tidak ada keyakinan langsung untuk membawa beliau ke Putrajaya, dan kita katakan kalau kita ke Putrajaya, kita akan tinggalkan Islam di pintu Putrajaya, ini adalah kalimat yang merosakan perjuangan kita" kata Husam Musa.


Mengapa sekarang baru bercakap mahu Hadi Awang jadi PM? Kenapa tidak ketika Husam bertanding di Putrajaya? Apakah Anwar Ibrahim sudah diyakini sebagai pemimpin yang tidak baik bagi Husam Musa? 

Siapa yang tinggalkan Islam di pintu Putrajaya kalau bukan DAP? Ini adalah satu ucapan retotik Husam Musa hanya untuk memancing undi dan perhatian perwakilan PAS. Paling menarik, Khalid Samad memandang dengan penuh sinis ucapan Husam Musa itu. 

Apakah ini bermaksud Husam Musa sudah mula tikam belakang Anwar Ibrahim? Tidak yakin Anwar boleh jadi PM? Husam jangan tuduh dan menafikan kenyataan yang beliau ucap sendiri selepas ini. 

Lebih baik dan praktikal, Husam dan perwakilan PAS cadang Ustaz Hadi jadi Ketua Pembangkang dulu sebelum jadi PM. Ini kerana Anwar Ibrahim sekarang bukanlah ketua yang sah dari segi perlembagaan PKR dan pakatan sendiri.