Kenali Calon BN di Sibu : Robert Lau Hui Yew


Robert Lau Hui Yew 45, merupakan seorang peguam lulusan dari University of Hull, United Kingdom yang juga adalah seorang Pengarah bukan Ekskutif kepada sebuah syarikat perladangan sawit iaitu BLD Plantation Bhd.

Anak lelaki ketiga kepada seorang hartawan serta dermawan terkemuka di Sarawak, iaitu Pengarah Hua Seng Group & Company Encik Lau Swee Nguong.

Menurut Pengerusi SUPP Cawangan Sibu, YB Datuk Sri Dr. Wong Soon Koh, nama Robert Lau Hui Yew yang dicadangkan itu telahpun dikemukan kepada Presiden Parti YAB Tan Sri Dr. George Chan Hong Nam bagi mendapatkan persetujuan.

Bagi saya, apabila nama Robert Lau Hui Yew disebut sebagai bakal calon BN untuk PRK Parlimen Bandar Sibu, maka saya sangat bersetuju dan pasti akan memberi sokongan 100%.

Ada banyak sebab mengapa saya menyatakan bahawa saya bersetuju dan akan menyokong jika beliau bakal dipilih sebagai calon pada PRK Parlimen Bandar Sibu itu nanti antaranya ialah kerana berdasarkan latar belakang keluarga beliau yang berasal dari keluarga yang susah pada mulanya namun berkat kegigihan dan ketabahan bapa beliau iaitu En. Lau Swee Nguong untuk mengubah nasib keluarga disamping membuka peluang kerja kepada penduduk tempatan dan kini mereka telah berada ditempat yang selayaknya namun keluarga ini tidak pernah lupa kepada pihak yang sangat memerlukan.

Selain itu, keluarga Robert terutama bapa beliau iaitu En. Lau Swee Nguong juga merupakan penyokong kuat kepada kerajaan Barisan Nasional sejak dari dulu lagi sehingga kini. Keluarga ini juga sentiasa memberi kerjasama yang baik kepada semua perjuangan yang dilakukan oleh kerajaan BN dalam meningkatkan taraf kehidupan rakyat disekitar kawasan perusahaan mereka.

Sebagai salah seorang bekas pekerja diantara ribuan pekerja yang pernah berkhidmat dengan syarikat milik keluarga ini, saya berpendapat adalah tindakan tepat bagi SUPP jika mereka tetap memilih saudara Robert Lau Hui Yew sebagai calon mereka nanti untuk mewakili BN kerana sebagai rakyat biasa kita tetap mahukan seorang wakil rakyat yang rajin, senang didekati, mesra dengan semua kaum. Saya tahu bahawa ciri-ciri ini memang ada pada saudara Robert sebagaimana sifat yang ada pada ayah beliau yang suka dekat dengan masyarakat setempat.

Post a Comment