Kerana 'NAH!" Namewee : Cina makin berani kurang ajar

Namewee kini sedang mengadakan Siri jelajah sempena 'Nah' - tajuk video terbaru Namewee yang menyentuh mengenai isu perkauman di negara ini yang membabitkan beberapa pengetua sekolah yang menghamburkan kata-kata perkauman kepada masyarkat Cina dan India. Bagaimanapun bahasa yang digunakan dalam videonya itu dikatakan tidak bersesuaian dan menghina orang Melayu. Umum tahu.


Namun dek kerana sini jelajah berkenaan, Kira-kira 100 mahasiswa Kolej New Era di Kajang berhimpun bagi menuntut pentadbiran universiti itu menarik balik pembatalan program Namewee di tempat mereka.

Kumpulan yang dipimpin oleh majlis perwakilan mahasiswa dan persatuan pengajian medianya antaranya bagi menyatakan sokongan kepada penyanyi rap dan pengarah filem yang kurang ajar itu.


Mereka mempertikaikan tindakan kolej berkenaan yang membuat pembatalan mengejut itu tanpa mendapatkan sebarang pandangan daripada mahasiswanya.

Jangan kerana sorang cina yang berani melatangkan kurang ajarnya, semua cina mula berani membabit dada. Dan jangan kerana politik DAP yang banyak memberikan laluan kepada Namewee kerajaan kecut teloq. (tak kurang ajar ke? tgk video di bawah)

Kemeterian Dalam negeri sepatutnya menangani 'Nah!' ini dengan lebih tegas. Takkan hina Islam, Azan dan lagu negaraku boleh diselesaikan dengan hanya meminta maaf? Dan kisah proton saga dibuka fail itu dan ini.
Hairan, kenapa sebuah negara yang majoritinya melayu boleh tunduk kepada segala kemahuan dan kurang ajarnya kaum minoriti.

Post a Comment